Πρόσκληση στους γονείς για δημιουργία λογαριασμού του παιδιού τους στο ΠΣΔ

Αγαπητοί γονείς όπως ενημερωθήκατε στα προσωπικά σας email, σας καλέσαμε να δημιουργήσετε λογαριασμό στο παιδί σας για την υλοποίηση  της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέσω των ειδικών πλατφορμών που συστήνει το υπουργείο. 

Ειδικά οι γονείς της ΣΤ τάξης ενημερωθήκατε ότι η πλειοψηφία των παιδιών σας διαθέτει λογαριασμούς στο ΠΣΔ που δημιουργήθηκαν στα πλαίσια του μαθήματος ΤΠΕ και κατόπιν δικής σας έντυπης γονικής συγκατάθεσης. Οι λογαριασμοί αυτοί σας κοινοποιήθηκαν στον κάθε ένα ξεχωριστά από τους δασκάλους των τμημάτων της ΣΤ.  Όσοι γονείς δεν είχαν δώσει έντυπη συγκατάθεση κλήθηκαν να δημιουργήσουν οι ίδιοι λογαριασμό στο παιδί τους. Παρατηρούμε όμως το φαινόμενο κάποιοι γονείς να συνεχίζουν να δημιουργούν από μόνοι τους λογαριασμό στο παιδί τους ενώ τους έστειλε το σχολείο. Παρακαλώ μην επιβαρύνετε το σύστημα άδικα. Οι λογαριασμοί που σας έδωσαν οι δάσκαλοί σας λειτουργούν κανονικά. 

Οι γονείς της Ε τάξης αν και πρόλαβαν αρκετοί να δώσουν έντυπη συγκατάθεση μια εβδομάδα πριν κλείσει το σχολείο για τις ανάγκες του μαθήματος ΤΠΕ ο αριθμός αυτών που δεν έδωσαν σε κάποια τμήματα ήταν πολύ μεγάλος με αποτέλεσμα να σας ζητήσουμε να δημιουργήσετε εσείς λογαριασμό για τα παιδιά σας. 

Η νομοθεσία περι προσωπικών δεδομένων είναι πολύ αυστηρή και δεν μπορεί να δημιουργηθεί ηλεκτρονικός λογαριασμός εάν δεν υπάρχει γονική συγκατάθεση έντυπη ή ηλεκτρονική.

Οι γονείς των μικρότερων τάξεων κλήθηκαν για τον ίδιο λόγο να δημιουργήσουν οι ίδιοι λογαριασμό στα παιδιά τους.

Ειδικά οι γονείς της Α & Β τάξης που δεν έχουν λάβει έλεγχο προόδου διότι σ’ αυτές τις τάξης γίνεται μόνο προφορική ενημέρωση δεν γνώριζαν τον ΑΜ μαθητή που διατηρεί το σχολείο μας. Γι’ αυτό το λόγο εξυπηρετήθηκαν μέσω email ατομικά και ενημερώθηκαν για τον ΑΜ έτσι ώστε να προχωρήσουν στη δημιουργία λογαριασμού για το παιδί τους. 

Όσοι δεν έχουν προχωρήσει στην παραπάνω διαδικασία παρακαλούμε να το κάνετε άμεσα, δόθηκε παράταση έως 30/3 στην παρακάτω διεύθυνση: https://register.sch.gr/students/

Όσοι δεν έχετε αιτηθεί γνωστοποίηση του ΑΜ του παιδιού σας μπορείτε να το κάνετε στην διεύθυνση email του σχολείου μας. 

Το πότε θα μπαίνετε και σε ποια από τις 2 πλατφόρμες θα σας γνωστοποιηθεί από το σχολείο ή τους εκπαιδευτικούς της κάθε τάξης όταν θα είμαστε έτοιμοι. Πιλοτικά ίσως κάποιες τάξεις ξεκινήσουν νωρίτερα αλλά δεν έχει ανακοινωθεί επίσημη ημερομηνία έναρξης από το υπουργείο. Είμαστε σε στάδιο δοκιμών και προετοιμασίας. Γι αυτό το λόγο ζητάμε την κατανόηση σας. 

Ενημερωτικά παραθέτουμε τα εξής από τις οδηγίες του υπουργείου για την διαδικασία της εξ αποστάσεως διδασκαλίας:

Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού. Σε κάθε περίπτωση οι εκπαιδευτικοί και οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων θα υποστηριχθούν για την ψηφιακή πλατφόρμα e-me και για την ψηφιακή πλατφόρμα e-class από τα αντίστοιχα κέντρα εξυπηρέτησης (Help Desk).

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δομήσουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σύμφωνα με την κρίση τους και τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών.

Ενδεικτικές Δραστηριότητες:

  1. Δραστηριότητες εμπέδωσης της διδαγμένης ύλης.

Με τις δραστηριότητες της κατηγορίας αυτής επιδιώκουμε να συμμετέχουν οι μαθητές σε μορφές εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για την επανάληψη και εμβάθυνση ενοτήτων που έχουν ήδη διδαχθεί.

Το μέρος της εξ αποστάσεως που θα γίνεται ασύγχρονα προτείνουμε να περιλαμβάνει σε εβδομαδιαία βάση:

  • το υλικό (ενότητα βιβλίου ή/και ψηφιακές δραστηριότητες ή/και βίντεο κ.λπ.) που καλείται ο μαθητής ή η μαθήτρια να αξιοποιήσει για την επανάληψή του,
  • την ανάθεση σε καθημερινή βάση εργασιών, ασκήσεων, τεστ αυτοαξιολόγησης που καλείται να κάνει ο μαθητής στη συγκεκριμένη περίοδο
  • τη διόρθωση των εργασιών – ασκήσεων από τον εκπαιδευτικό της τάξης και αποστολή σε κάθε μαθητή μεμονωμένα σχετικής ανατροφοδότησης

Αυτό το προτεινόμενο υλικό είναι σημαντικό να υπάρχει για να οργανώνει τη μελέτη του ο μαθητής σε καθημερινή και εβδομαδιαία βάση. Το πρόγραμμα μελέτης διαμορφώνεται  είτε για τους μαθητές συγκεκριμένου τμήματος (από τον εκπαιδευτικό του τμήματος) είτε για όλους τους μαθητές της τάξης (μετά από συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών που διδάσκουν το μάθημα).

Το υλικό μελέτης και οι εργασίες των μαθητών μπορεί να προέρχονται από το σχολικό βιβλίο, ψηφιακά υλικά πιστοποιημένα από φορείς του Υ.ΠΑΙ.Θ

  1. Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας

Ανάγνωση ολόκληρου βιβλίου

Η διδασκαλία ενός ολόκληρου βιβλίου/λογοτεχνικού, επιστημονικού, πληροφοριακού, ξενόγλωσσου ή μη έργου είναι μία πρόκληση που μπορεί να οργανώσει την ανάγνωση «στο σπίτι». Στόχος των δραστηριοτήτων φιλαναγνωσίας είναι να κινητοποιήσουμε τους μαθητές ώστε να παρακολουθήσουν την ανάγνωση ενός ολόκληρου βιβλίου «εξ αποστάσεως».

Για παράδειγμα τα ίδια τα μέλη του «ψηφιακού τμήματος» είναι δυνατόν να προτείνουν βιβλία στα οποία υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση ώστε στη συνέχεια να οργανωθούν κοινές δραστηριότητες.

Για τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού (Α, Β, Γ τάξεις)

Υπάρχουν οι κατηγορίες των βιβλίων: α. πρώτων γνώσεων, β. ιστοριών με εικονογράφηση που αφορούν σε συναισθήματα ή κοινωνικές καταστάσεις και συμπεριφορές (κοινωνικές ιστορίες), γ. των παραμυθιών/μύθων με εικονογράφηση.

Για μεγαλύτερα παιδιά του Δημοτικού (Δ, Ε, ΣΤ τάξεις)

Υπάρχουν οι κατηγορίες των βιβλίων: α. γνώσεων ιστορίας, φυσικής κ.λ.π, β. απόδοσης έργων «κλασικής λογοτεχνίας» για παιδιά, γ. νεανικής λογοτεχνίας.

3. Δημιουργικές δραστηριότητες- εργασίες

Οι δημιουργικές εργασίες – δραστηριότητες, ιδιαίτερα στις παρούσες συνθήκες, είναι δυνατόν να αποτελέσουν σημαντικό παιδαγωγικό εργαλείο που θα ευνοήσει έστω και εξ αποστάσεως την οικοδόμηση της κοινότητας μάθησης, τη δημιουργία συνεργατικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών, την καλλιέργεια των δεξιοτήτων αξιοποίησης της βιβλιοθήκης (libraryskills) και την ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μαθητών.(βλ. περισσότερα στον δικτυακό τόπο http://www.iep.edu.gr/el/component/k2/content/81- dimiourgikes-ergasies-lykeiou-2018-2019. )

4. Η αξιοποίηση των τεχνών στις παραπάνω δραστηριότητες

Η αξιοποίηση των τεχνών μπορεί να αποτελέσει ένα πρόσφορο εργαλείο στη διευκόλυνση της επαφής των μαθητών/τριών με τη μαθησιακή διαδικασία. Οι τέχνες δίνουν τη δυνατότητα εναλλακτικών προσεγγίσεων και περαιτέρω εμβάθυνσης στη δημιουργική αξιοποίηση της διδαχθείσας ύλης. Δίνουν επίσης τη δυνατότητα εναλλακτικών δραστηριοτήτων, ενεργοποιώντας όλες τις αισθήσεις και προκαλώντας ταυτόχρονα  ποικιλία συναισθημάτων. Οι μαθητές επωφελούνται από την αισθητική πολλαπλότητα, καθώς η Τέχνη, ως μέσο αντίληψης, προκαλεί πλούτο γνωστικών βιωμάτων και εμπειριών, από τον οποίο προκύπτει η κατάκτηση των εννοιών.