Πρόγραμμα «Μαθαίνουμε παρέα» 2018-2019

Σε συνέχεια της δημόσιας πρόσκλησης που απηύθυνε το Ίδρυμα  Λάτσης σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από όλες τις περιοχές της Ελλάδας, στο πλαίσιο του προγράμματος «Μαθαίνουμε Παρέα» για το σχολικό έτος 2018-19, είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι η πρότασή μας με θέμα «Η λεωφόρος των εξοχών»  αποτελεί μια εκ των 20 εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που ξεχώρισαν κατά τη διαδικασία αξιολόγησης και έχουν επιλεγεί προς χρηματοδότηση από το Ίδρυμα.

Τα αποτελέσματα έχουν αναρτηθεί στον σύνδεσμο: http://www.latsis-foundation.org/ell/news/apotelesmata-programmatos-mathainoume-parea-gia-to-sxoliko-etos-2018-2019-/2018

Θέμα: ««Η λεωφόρος των εξοχών» 

Η πρόταση έχει ως βασικό στόχο τη γνωριμία των παιδιών με ένα σχετικά άγνωστο κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας, τα διατηρητέα κτίρια της πάλαι ποτέ «λεωφόρου των Εξοχών», σημερινοί λεωφόροι Βασιλίσσης Όλγας και Βασιλέως Γεωργίου. Συνήθως, αναφερόμενοι στην πολιτιστική κληρονομιά ενός τόπου, εννοούμε μνημεία που προέρχονται από τους αρχαίους ελληνικούς, ρωμαϊκούς ή βυζαντινούς χρόνους, «παραμελώντας» έτσι νεότερα ή και σύγχρονα δείγματα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Στόχος της πρότασης είναι να καλλιεργήσει στους/στις μαθητές/τριες ένα πνεύμα σεβασμού και ανοιχτής διάθεσης απέναντι σε κάθε είδους πολιτιστικό μνημείο γενικά και ειδικότερα απέναντι στο σύνολο των διατηρητέων επαύλεων της  περιοχής τους, κτίρια που, απαντούν σχεδόν καθημερινά, αλλά που, ίσως δε γνωρίζουν την ιστορία και τη σημασία τους.  Με τον τρόπο αυτό, τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με την τοπική ιστορία, η οποία αποτελεί σημαντικό και αναπόσπαστο κεφάλαιο της ιστορίας μας, και πιο συγκεκριμένα με την τοπική ιστορία των αρχών του περασμένου αιώνα.

Εκτός από τον βασικό στόχο, σημαντικοί στόχοι- σκοποί της πρότασης είναι:

  • η μελέτη στοιχείων αρχιτεκτονικής των κτιρίων και ρυμοτομίας της περιοχής των Εξοχών
  • η επαφή με πληροφορίες για την καθημερινή ζωή των κατοίκων της περιοχής στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, με τα επαγγέλματα, τις ενδυμασίες, τις συνήθειες, τα μεταφορικά μέσα εκείνης της εποχής
  • η μελέτη της πολυπολιτισμικότητας που είχε η Θεσσαλονίκη
  • η σύνδεση παρελθόντος- παρόντος
  • το «άνοιγμα» του σχολείου στην τοπική κοινωνία
  • η ομαδική εργασία, η συνεργασία, η αποδοχή, η αλληλοβοήθεια
  • η προαγωγή της δημιουργικότητας και της ανακαλυπτικής- βιωματικής μάθησης
  • η ενίσχυση δεξιοτήτων κριτικής σκέψης και τεχνικών επίλυσης προβλημάτων
  • η αύξηση, τελικά, της αυτοεκτίμησης και η ενδυνάμωση της προσωπικότητας του κάθε μαθητή/τριας

Για όλους τους πιο πάνω στόχους έχουν σχεδιαστεί δράσεις που θα αρχίσουν από το Δεκέμβριο 2018 και θα ολοκληρωθούν  τον Μάιο του 2019.